Lietotnes noteikumi
1. Noteikumos izmantotie termini
1.1. Balss pasts – funkcija, kas nodrošina iespēju pēc signāla atskanēšanas fiksēt uz konkrētu Pakalpojuma numuru ienākošu informatīvu balss ziņojumu, ar iespēju to vēlāk (ierobežotā laika posmā) atskaņot Klienta izvēlētam Lietotājam Lietotnē.
1.2. Galiekārta – ar SIM karti aprīkota mobilā telekomunikāciju iekārta, kurā Lietotājs var uzstādīt Lietotni un lietot Lietotnes funkcijas.
1.3. Klients – komersants, kas noslēdzis ar LMT līgumu par Pakalpojuma izmantošanu un kura numuru Lietotājs lieto Galiekārtā.
1.4. Kontaktu pārvaldīšana – funkcija, kas nodrošina Klienta kontaktu sarakstu pieejamību Lietotnē un to administrēšanu Klientam pieejamā vidē.
1.5. Lietotājs – Klienta Pakalpojuma numura lietotājs (fiziska persona), kurš ir lejupielādējis un lieto Lietotni.
1.6. Lietotne – “LMT zvanu pārvaldnieks” lietotne, kas pieejama iOS un Android operētājsistēmās un paredzēta Pakalpojuma izmantošanai Lietotnes vidē atbilstoši Lietotnē piedāvātajām iespējām, izmantojot interneta pieslēgumu.
1.7. LMT – Latvijas Mobilais Telefons, SIA, reģistrācijas Nr. 50003050931, adrese Ropažu iela 6, Rīga, LV-1039.
1.8. Noteikumi – šie Lietotnes “LMT zvanu pārvaldnieks” noteikumi, kas regulē Lietotnes lietošanu un Lietotāja tiesības un pienākumus, izmantojot Lietotni.
1.9. Pakalpojuma numurs – Klienta numurs ar pieslēgtu Pakalpojumu. Klients patstāvīgi izvēlas un administrē, kuru Klienta numuru piesaistīt Pakalpojumam.
1.10. Pakalpojums – LMT pakalpojums “LMT zvanu pārvaldnieks”, kura funkcijas un iespējas ir aprakstītas LMT interneta vietnē pieejamajā Pakalpojuma aprakstā un šajos Noteikumos.
1.11. Zvanu pārvaldīšana – funkcija, kas nodrošina zvanu pārsūtīšanu Lietotnē, zvanu pārskatus un administrēšanu LMT piedāvātajā vidē.
2. Vispārīgie noteikumi
2.1. Noteikumi ir piemērojami ar brīdi, kad Lietotājs ir lejupielādējis Lietotni Galiekārtā.
2.2. Pirms Lietotnes izmantošanas uzsākšanas Lietotājam ir pienākums iepazīties ar šiem Noteikumiem. Noteikumi ir pieejami Lietotnes sadaļā “Iestatījumi”.
2.3. Lejupielādējot un lietojot Lietotni, tiek uzskatīts, ka Lietotājs ir iepazinies un atzīst par saistošiem šos Noteikumus.
2.4. Lietotāji lieto Lietotni Klienta vārdā.
3. Lietotnes mērķis un Lietotāju autentifikācija
3.1. Lietotnes mērķis ir nodrošināt Klientam iespēju veikt Klienta zvanu un kontaktu pārvaldīšanu Lietotnē piedāvāto iespēju robežās, kas citu starpā var ietvert Balss pastu, Kontaktu pārvaldīšanas iespējas, Zvanu pārvaldīšanu un citas piedāvātās iespējas.
3.2. Lietotne ir pieejama lejupielādēšanai un lietošanai atkarībā no Lietotāja Galiekārtā izmantotās operētājsistēmas: Android lietotājiem – Google Play® un iOS lietotājiem – AppStore®.
3.3. Lietotāji apņemas veikt regulāru Lietotnes atjaunināšanu ar jaunākajiem pieejamajiem Lietotnes versiju izlaidumiem.
3.4. Lietotni var izmantot tikai autentificēti Lietotāji. Lietotāju autentifikācija tiek veikta Noteikumos noteiktā kārtībā, izmantojot SMS ziņojumus.
3.5. Lietotāju autentifikācijas kārtība atšķiras atkarībā no Galiekārtas atbalstītās operētājsistēmas veida:
3.5.1. ja Galiekārta atbalsta Android operētājsistēmu, Lietotne automātiski nosūta unikālu SMS ziņojumu LMT, uz kuru tiek nosūtīts atbildes SMS ziņojums ar unikālu kodu. Minētie kodi tiks automātiski salīdzināti un sakrituma gadījumā tiek nodrošināta Lietotāja autentifikācija Lietotnē;
3.5.2. ja Galiekārta atbalsta iOS operētājsistēmu, Lietotnē Lietotājam ir jāievada Pakalpojuma numurs, uz kuru tiek nosūtīts SMS ziņojums ar unikālu kodu. Lietotājam minētais kods ir jāievada Lietotnē. Pēc koda ievadīšanas, Lietotājs tiek autentificēts Lietotnē.
3.6. Lietotne saglabās informāciju par Lietotāja autentificēšanu un turpmākās Lietotnes lietošanas reizēs atkārtota pieslēgšanās netiks prasīta, ja vien Lietotne netiks atinstalēta un pēc tam atkārtoti lejupielādēta.
3.7. LMT ir tiesīga jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem pievienot vai atcelt jebkādu Lietotnes funkcionalitāti vai risinājumu.
3.8. LMT ir tiesības jebkurā laikā noteikt un mainīt tehniskās un drošības prasības, kurām jāatbilst Galiekārtai, lai varētu izmantot Lietotni.
4. Lietotnes darbība un pieejamība
4.1. Lietotne var tikt izmantota tikai viena Klienta ietvaros un tā ir pieejama tikai Klienta Pakalpojumu numuru lietotājiem.
4.2. Lietotne citu starpā nodrošina šādas iespējas un informāciju:
4.2.1. Lietotnē tiek atspoguļoti visi Lietotnes lietotāji, kuri izmanto Pakalpojuma numuru;
4.2.2. Lietotne atspoguļo Lietotāja pieejamības statusu Lietotnē, kas ir redzams pārējiem Lietotnes lietotājiem un Klientam;
4.2.3. Lietotnē ir pieejams Lietotāja veikto zvanu arhīvu pārskats;
4.2.4. Lietotnē tiek nodrošināta iespēja izsaukt zvanu no Lietotnes;
4.2.5. Lietotnē var būt pieejams Balss pasta ziņojumu pārskats, kā arī Balss pasta paziņojuma atskaņošana (ja Klients ir piešķīris Lietotājam šādu iespēju);
4.2.6. Zvanu pārvaldīšanas ietvaros Lietotnē ir nodrošināta iespēja veikt zvana pārvietošanu citam Lietotnes lietotājam;
4.2.7. Lietotājam ir iespēja iestatīti profila fotogrāfiju un to mainīt Lietotnes uzstādījumus Lietotnē ietverto iespēju robežās.
4.3. Lietotne ir pieejama Lietotājam laika periodu, kurā Pakalpojums ir aktivizēts Pakalpojuma numuram.
4.4. LMT ir tiesības ierobežot Lietotnes izmantošanas iespējas vai tās liegt gadījumā, ja LMT rodas šaubas, ka minētā Lietotne tiek lietota vai Klienta rīcība atbilst Noteikumiem.
4.5. LMT var ierakstīt un saglabāt ar Lietotnes darbību saistītu informācijas plūsmu, un nepieciešamības gadījumā izmantot šos datus, lai sniegtu apstiprinājumu par Lietotnē veiktām darbībām.
4.6. LMT nodrošina Lietotnes tehnisko funkcionalitāte un neveic jebkāda veida Lietotnes satura analīzi, kā arī neatbild par Lietotnē esošās vai radītās informācijas izmantošanas, konfidencialitātes un citiem noteikumiem.
5. Lietotāja tiesības un pienākumi
5.1. Lietotājam ir pienākums lieto Lietotni Klienta vārdā Klienta noteikto mērķu ietvaros saskaņā ar Lietotnes mērķi, šiem Noteikumiem un Latvijas Republikā piemērojamiem tiesību aktiem.
5.2. Lietotājs apņemas nodrošināt, ka Lietotnē netiks apstrādāta Lietotāja privāta vai ar Klienta darbību nesaistīta informācija.
5.3. Lietotājam ir pienākums nodrošināt, ka Lietotne tiek lietota tikai Pakalpojuma numura Galiekārtā.
5.4. Lietotājs ir atbildīgs par visām darbībām, ko Lietotājs veic Lietotnē un par jebkāda veida informāciju (t.sk. saturu), ko Lietotājs rada vai ievieto Lietotnē, vai kurai Lietotne var piekļūt Galiekārtā. Lietotājs nodrošina, ka jebkāda šāda veida informācija atbilst šiem Noteikumiem un Latvijas Republikā piemērojamiem tiesību aktiem.
5.5. Lietotāja veiktās darbības Lietotnē var tikt atspoguļotas Klientam un citiem Lietotnes lietotājiem.
5.6. Lietotājs nodrošina, ka Galiekārta tiek turēta tādā veidā, lai trešā persona nevar tai piekļūt un veic nepieciešamos pasākumus tās drošai lietošanai un glabāšanai.
5.7. Lietotājam ir pienākums informēt Klientu gadījumā, ja Galiekārtā ir nozaudēta vai nozagta, lai Klients varētu pieņemt lēmumu par tālāku drošības pasākumu piemērošanu Pakalpojuma izmantošanā.
5.8. Gadījumā, ja Lietotājam ir kādi jautājumi un/vai pretenzijas par Lietotnes saturu un/vai Lietotāja personas datu apstrādi, Lietotājam ir tiesības vērsties pie Klienta minēto jautājumu risināšanai. Jautājumu gadījumā saistībā ar Lietotnes tehnisko funkcionalitāti, Lietotājam ir tiesības vērsties pie LMT.
6. Datu apstrāde un konfidencialitāte
6.1. Lietotnes darbības nodrošināšanai Lietotne piekļūst Galiekārtas datiem saskaņā ar Lietotnes Vispārējo informāciju par piekļuvi galiekārtas datiem, kas ir šo Noteikumu neatņemama sastāvdaļa un pieejama Lietotnē, sadaļā “Iestatījumi“.
6.2. Lietotnes tehnisko darbību un apkalpošanu nodrošina LMT. LMT ir tiesības piesaistīt papildus sadarbības partnerus Lietotnes darbības nodrošināšanai un uzbalošanai. Lai nodrošinātu Lietotnes darbību, LMT un LMT sadarbības partneri var piekļūt Lietotnē esošiem datiem tikai balstoties uz tiesiska pamata Lietotnes darbības nodrošināšanas un uzturēšanas mērķiem.
6.3. Klients atbild par to, lai Pakalpojuma izmantošana ir tiesiska, tai skaitā, Lietotāja iesaistīšana Pakalpojumā tiktu balstīta uz tiesiska pamata.
6.4. Gadījumā, ja Lietotnes darbībā tiek veikta personas datu apstrāde, tad Klients ir atbildīgs par minētās datu apstrādes atbilstību Latvijas Republikā piemērojamiem normatīviem aktiem, tai skaitā par Lietotāju informēšanu gadījumos, kad tiek veikta Lietotāja personas datu apstrāde Lietotnes un/vai Pakalpojuma ietvaros.
6.5. Lietotājam ir tiesības pieprasīt no Klienta piekļuvi saviem datiem un to labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu, kā arī tiesības iebilst pret datu apstrādi un tiesības uz datu pārnesamību atbilstoši piemērojamo tiesību aktu prasībām. Klients apņemas nodrošināt šādu lietotāja tiesību realizēšanu un lietotāju informēšanu atbilstoši piemērojamiem tiesību aktiem.
6.6. Lietotājam ir tiesības vērsties pie Klienta saistībā ar personas datu apstrādi, kā arī ir tiesības vērsties Datu valsts inspekcijā attiecībā uz datu apstrādes jautājumiem.
6.7. LMT šifrētā veidā uzglabā Pakalpojuma ietvaros Lietotāja ievadītos un Klientam adresētos satura datus (t.sk. kas var ietvert personas datus) Lietotnē un tikai tādā apmērā, veidā un termiņos, kādā tas nepieciešams Pakalpojuma sniegšanai Klientam, nodrošinot attiecīgajiem Klienta izvēlētiem lietotājiem autorizētu piekļuvi šiem datiem noteiktā vidē. LMT ir tiesīgs šajā punktā minētos datus negrozītā veidā arī izmantot datu rezerves dublējumkopiju izveidei.
6.8. Statistikas, Lietotnes uzlabošanas un reklamēšanas nolūkos Lietotāju dati var tikt izmantoti anonimizētā formā.
6.9. Pieejamie Lietotāja dati tiek apstrādāti un glabāti tik ilgi, kamēr vien Lietotāja izmantotajam Pakalpojuma numuram ir spēkā Pakalpojums, un tikai tādā apmērā, cik tas ir nepieciešams Lietotnes funkciju nodrošināšanai un/vai piemērojamo tiesību aktu prasību izpildei vai tiesvedības un izmeklēšanas vajadzībām.
7. Lietotnes darbības pārtraukšana
7.1. Klientam ir tiesības jebkurā laikā pārtraukt vai piešķirt Pakalpojumu jebkuram Klienta izvēlētam Pakalpojuma numuram.
7.2. Pārtraukt Lietotnes lietošanu Lietotājs var jebkurā brīdī, to atinstalējot un izdzēšot savus datu no minētās Lietotnes.
7.3. Gadījumā, ja tiek pārtraukts Pakalpojums Lietotāja izmantotajam Pakalpojuma numuram, Lietotnes pieejamība Lietotājam tiek pārtraukta bez atsevišķa brīdinājuma.
7.4. Gadījumā, ja Klients ir pieslēdzis Pakalpojuma numuram Pakalpojumu, tad neatkarīgi no Lietotnes instalēšanas vai atinstalēšanas Galiekārtā, Pakalpojuma numurs tiek iekļauts Klienta zvanu pārvaldībā, kas Klientam pieejama citā vidē un kas ietver Galiekārtas lietotāja veikto zvanu pārraudzību.
7.5. Lietotnē var tikt veikti īslaicīgi Lietotnes darbības pārtraukumi, kas saistīti ar Lietotnes uzturēšanas, apkalpošanas vai uzlabošanas darbiem. LMT nav atbildīga par zaudējumiem, kas var rasties darbības pārtraukuma laikā vai saistībā ar Lietotnes funkcionālām vai vizuālā risinājuma izmaiņām. Par Lietotnes darbības traucējumiem netiek uzskatīti traucējumi, ja to cēlonis ir Lietotāja galiekārtas vai izmantotās programmatūras traucējumi vai neatbilstība.
8. Izmaiņas Noteikumos
8.1. LMT ir tiesības mainīt vai atjaunināt Lietotnes saturu un jebkurus elementus, kas ir iekļauti Lietotnes dizainā un konfigurācijā, kā arī laiku pa laikam vienpusēji grozīt Noteikumus.
8.2. Ja Noteikumos tiks veiktas izmaiņas, tās tiks atspoguļotas Noteikumu atjauninātajā versijā, norādot Noteikumu aktuālo datumu, kas stājas spēkā pēc to publicēšanas Lietotnē. Šajā sakarā Lietotājam un Klientam ir pienākums ne retāk kā vienu reizi mēnesī iepazīties ar aktuālo Noteikumu redakciju, kas pieejama Lietotnes sadaļā “Iestatījumi”.
8.3. Gadījumā, ja Lietotājs nepiekrīt Noteikumu grozījumiem, Lietotājam ir tiesības pārtraukt Lietotnes izmantošanu un dzēst to no Galiekārtas.
9. Intelektuālais īpašums
9.1. Viss Lietotnes saturs ar izņēmumiem, kas norādīti Lietošanas noteikumos, tostarp visa informācija, dati, teksti, logotipi, ikonas, attēli, kā arī Lietotnes platforma, dizains un noformējums ir LMT vai tās piesaistīto sadarbības partneru īpašums, vai tiek izmantots saskaņā ar trešo personu atļaujām, kas piešķir attiecīgās intelektuālā īpašuma tiesības uz to izmantošanu. Lietotnes saturu aizsargā normatīvie akti, kas regulē intelektuālā īpašuma tiesības.
9.2. Lietotājam ir aizliegts pilnībā vai daļēji pavairot, izplatīt, pārveidot, lejupielādēt un jebkādā citā veidā izmantot Lietotnes saturu, kā arī jebkuru no programmatūrām, kas nepieciešamas Lietotnes darbībai, ja tam iepriekš nav saņemta speciāla rakstiska LMT piekrišana vai tā nav neatņemama Lietotnes izmantošanas sastāvdaļa.
9.3. Lietotnes platformas pārveidošana, pielāgošana, licences izsniegšana trešajām personām, pirmkoda atšifrēšana, dekompilēšana vai cita veida kaitniecība lietotajai programmatūrai vai platformai ir aizliegta.
9.4. Ievietojot jebkādu informāciju, attēlus, video vai citu saturu Lietotnē, Lietotājs apliecina, ka ir attiecīgā darba autors un atbild par tā saturu, ja tiek skartas trešo personu tiesības.
10. Citi noteikumi
10.1. Šiem Noteikumiem ir piemērojami Latvijas Republikā spēkā esošie tiesību akti.
10.2. Visus strīdus, kas radušies Lietotnes izmantošanas rezultātā, Lietotājs vēršas pie Klienta. Gadījumā, ja Lietotājam ir pretenzijas par Lietotnes tehnisko nodrošinājumu, Lietotājs vēršas pie LMT un puses panāk vienošanos sarunu ceļā. Ja vienošanos neizdodas panākt, strīdu risina Latvijas Republikas vispārējas jurisdikcijas tiesā pēc piekritības.
10.3. Gadījumā, ja kāds no šo Noteikumu punktiem kļūst nepiemērojams vai spēkā neesošs, tas neietekmē pārējo Noteikumu punktu un noteikumu spēkā esamību.
10.4. Noteikumi ir spēkā esoši līdz Noteikumos minēto saistību izpildei.
10.5. Lai uzdotu jautājumus vai sazinātos ar LMT, lūdzam rakstīt uz info@lmt.lv.
Lietošanas noteikumu redakcija spēkā no 02.10.2017.