LMT Retail & Logistics Privātuma politika

LMT Retail & Logistics veiktā personas datu apstrāde

LMT Retail & Logistics SIA (reģ.nr.40103148504, juridiskā adrese Ropažu iela 6, Rīga, LV-1039) kā personas datu apstrādes pārzinis veic datu apstrādi un nodrošina to aizsardzību atbilstoši normatīvajiem aktiem personas datu apstrādes jomā.

Ikvienam ir iespēja brīvi izvēlēties – dot vai nedot piekrišanu savu personas datu apstrādei, kā arī jebkurā laikā viegli un ērti, sazinoties ar mums, atsaukt piekrišanas, neietekmējot apstrādi, kas veikta līdz atsaukuma brīdim. Tāpat ikviena persona var īstenot normatīvajos aktos noteiktās datu subjekta tiesības, tostarp tiesības saņemt informāciju par saviem datiem, iebilst pret apstrādi, tai skaitā leģitīmo interešu izmantošanu, kā arī iesniegt pieteikumu par datu labošanu, dzēšanu, ierobežošanu un pārnešanu, sniegt viedokli un lūgt pārskatīt automatizēta procesa ietvaros pieņemtu lēmumu, kā arī nepieciešamības gadījumā iesniegt sūdzību uzraugošajām iestādēm personas datu apstrādes jautājumos.

Aicinām plašāk iepazīties ar LMT Retail & Logistics Privātuma politiku, kas aktualizēta 16.05.2025. 
Nododot iekārtu remontā, lūdzam iepazīties arī ar TSC Privātuma politiku.

1. Vispārīgie noteikumi

1.1. Mēs, LMT Retail & Logistics SIA (turpmāk “Retail” un/vai “mēs”), kā viens no lielākajiem augstas kvalitātes elektronikas, operatoru pakalpojumu pārdošanas un pēcpārdošanas servisa nodrošināšanas līderiem Latvijā, sniedzam arvien jaunus, mūsdienu standartiem atbilstošus pakalpojumus. Mums ir svarīgas ne tikai ērtības un iespējas, ko nodrošina mūsu piedāvātie produkti un pakalpojumi, bet arī personu privātuma aizsardzība. Mēs ieguldām resursus un savā ikdienas darbībā rūpējamies par to, lai personu dati būtu pasargāti.   

1.2. Šīs politikas mērķis ir informēt un sniegt skaidrojumu par to, kā  mēs rūpējamies un aizsargājam savā rīcībā nonākušos personu datus, proti, palīdzēt saprast kādā veidā un kādiem mērķiem dati tiek apstrādāti, kā arī iepazīstināt ar datu subjektu tiesībām un pienākumiem.  

1.3. Apstrādājot personas datus, mēs ievērojam Latvijas Republikā spēkā esošos normatīvos aktus, atbildīgo institūciju izdotos saistošos norādījumus un noteikumus, kā arī sekojam līdzi labās prakses piemēru attīstībai.  

1.4. Šī Privātuma politika attiecas uz ikvienu datu subjektu – identificētu vai identificējamu fizisku personu, kuras personas datus apstrādājam, tai skaitā, tā attiecas uz klientiem un potenciālajiem klientiem, to pārstāvjiem, sadarbības partneriem un to pārstāvjiem, interesentiem un apmeklētājiem. Attiecībā uz jautājumiem, kas skar darba tiesiskās attiecības, iekārtu remonta pakalpojumiem, esam izstrādājuši atsevišķi saistošu informāciju, ar kuru var iepazīties attiecīgajos posmos.  

1.5. Šī Privātuma politika neattiecas uz citu komersantu veiktajiem datu apstrādes pasākumiem, tai skaitā, ja apmeklējat cita komersanta mājaslapu vai izmantojat tā pakalpojums. Šādos gadījumos aicinām iepazīties ar attiecīgā komersanta sniegtajām personas datu drošības garantijām.

1.6. Personas datu iegūšanas laikā varam atsevišķi sniegt papildu informāciju par personas datu apstrādi, piemēram, saistībā ar specifisku pakalpojumu.

1.7. Šo Privātuma politiku esam izveidojuši pēc iespējas vienkāršāku, tomēr lūgums vispirms iepazīties ar šādiem jēdzieniem: 

1.7.1. Personas dati – jebkura informācija, kas tieši vai netieši attiecināma uz fizisku personu.

1.7.2. Anonimizēti dati – informācija, kas vairs nav attiecināma uz fizisku personu, jo visi personu identificējošie elementi ir izslēgti no personas datu kopas.

1.7.3. Profilēšana – jebkāda veida automatizēta personas datu apstrāde, kas izpaužas kā personas datu izmantošana apkopotā vai individualizētā formā, nolūkā izvērtēt atsevišķus ar fizisku personu saistītus personiskus aspektus.

1.7.4. Pakalpojumi – jebkāda veida pakalpojumi un preces, ko mēs piedāvājam un sniedzam tiešsaistē, attālināti vai klātienē.

1.7.5. E-veikals – attālinātās iepirkšanās sistēmas interneta vietne – https://lmt.lv/veikals, kas nodrošina iespēju iepazīties ar Retail un sadarbības partneru precēm un pakalpojumiem un slēgt darījumus.

2. Kā mēs iegūstam personas datus

2.1. Informācija, ko iegūstam par personu ir atkarīga no darījuma satura, tostarp pieteiktā vai izmantotā pakalpojuma. Tāpat iegūstam arī tādu informāciju, kādu mums sniedz jebkāda veida sadarbības ietvaros.

2.2. Personas datus varam saņemt vairākos veidos, tai skaitā: 

2.2.1. Datu subjekts mums sniedzis savus personas datus pats, t.i., kad datu subjektam vai tā pilnvarotajai personai sazinoties vai sadarbojoties ar mums, piemēram, noslēdzot līgumu, izmantojot mūsu pakalpojumu, piesakoties jaunumu saņemšanai, pieprasot informāciju vai iesniedzot pieteikumu konkrēta jautājuma vai lūguma izskatīšanai, apmeklējot mūsu klientu centrus, sazinoties ar mums informatīvajos kanālos (piemēram, e-veikala sakarā) vai piedaloties aptaujās;

2.2.2. Dati tiek radīti, izmantojot mūsu pakalpojumu, piemēram, veicot zvanu, apmeklējot vai lietojot mājaslapu, apmeklējot klientu centrus, kuros tiek veikts video ieraksts.

Mēs varam saņemt datus no citiem avotiem, piemēram, citiem pakalpojumu sniedzējiem vai sadarbības partneriem, iestādēm vai publiski pieejamajiem reģistriem, kā, piemēram, no kredītiestādēm, maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra, autentifikācijas pakalpojumu sniedzējiem, ārējām datu bāzēm, kas uztur informāciju par zudušām vai nolaupītām galiekārtām, ražotāju datu bāzēm, kas satur informāciju par atsevišķām iekārtas funkcijām.

Piemēram, mēs varam saņemt datus no sadarbības partneriem, ja piedalāties kādā no mūsu rīkotajiem pasākumiem, kura laikā var tikt uzņemti fotoattēli vai veikts video attēla ieraksts, par ko iepriekš sniegta informācija. Tāpat mēs varam saņemt datus no sadarbības partneriem par pilnvarotām personām vai kontaktpersonām, kuras darbojas noteiktā uzdevumā.

3. Kādus personas datus mēs iegūstam

Atkarībā no izmantotā Pakalpojuma vai sadarbības Personas datu veidi var atšķirties. Vispārīgi Personas datu veidus iedalām šādās kategorijās: 

3.1. Personas pamatdati. Šajā personas datu kategorijā ietilpst tādi dati, kas neatbilst citiem datu veidiem, piemēram:

  • Personas identifikācijas dati (piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, personu apliecinoša dokumenta numurs, derīguma termiņš).
  • Kontaktu dati (piemēram, e-pasta adrese, dzīvesvietas adrese, piegādes adrese, kontakttālrunis, kontaktpersona). 
  • Pārstāvības dati (piemēram, juridisko personu pārstāvības dati, pilnvaroto personu dati, pilnvarojumu dati).
  • Komunikācijas dati (piemēram, informācija par saziņu ar Retail, iesniegumu, pieteikumu, aptauju informācija, apkalpošanas laikā veikto audio ierakstu dati).
  • Piekrišanu dati (piemēram, informācija par sniegtajām piekrišanām, piekrišanu atsaukumiem).
  • Pakalpojumu dati (piemēram, informācija par sniegtajiem pakalpojumiem, pakalpojumu pieteikumu dati).
  • Iekārtu tehniskie dati (piemēram, IMEI kods, modelis, sērija, ražotājs, komplektācija, defektu apraksts, vizuālais attēls - novērtējums, drošības kods, ja tāds ir; informācija par galiekārtas atsevišķu funkciju atslēgšanu -Find My Device u.tml.).
  • Norēķinu dati (piemēram rēķinu informācija, maksājumu informācija, rēķinu piegādes informācija, maksājuma veids).
  • Kredītvēstures un parādu atgūšanas dati (piemēram, kredītvēstures dati, parādu dati, parādu atgūšanas dati).
  • Personas vizuālie dati (piemēram, videonovērošanas dati, video ierakstu dati, fotoattēls). 
  • Darījumu dati (piemēram, informācija par noslēgtajiem līgumiem, darījumiem, pieteikumiem). 


3.2. Sistēmu piekļuves un lietošanas dati. Dati, kas tiek izmantoti un ģenerēti saistībā ar reģistrēšanos, autentifikāciju un pieteikšanos (login) pakalpojumos, apkalpošanas kanālos un sistēmās kā, piemēram, e-veikals, TSC vai tiek ģenerēti, apmeklējot Retail mājaslapas, un kas raksturo pakalpojumu lietošanu. Piemēram, šajā kategorijā ietilpst dažādi piekļuves parametri kā paroles, kodi, pieteikšanās darījumu un sistēmas lietošanas dati, piemēram, interneta protokola adrese, auditācijas pieraksti u.c.

3.3. Citi dati, kas raksturo pakalpojumu lietošanu, ieskaitot sīkdatņu vai līdzīgu tehnoloģiju ievāktos personas datus, saistībā ar Retail mājaslapu apmeklēšanu un pakalpojumu lietošanu. Detalizētāka informācija par sīkdatnēm ir pieejama šīs politikas 9.punktā.

4. Kā mēs izmantojam personas datus

4.1. Mēs apstrādājam Personas datus, lai nodrošinātu Pakalpojumus, efektīvu apkalpošanu, sadarbību, pasākumu organizēšanu un citas, ar mūsu darbību saistītās darījumu un sociālas aktivitātes.  

4.2. Personas datu drošības nolūkos, lai izvairītos no atkārtotas identifikācijas, dodam priekšroku anonimizētu datu apstrādei. Tomēr sniegtā Pakalpojuma, sadarbības vai pasākuma būtība bieži vien rada nepieciešamību apstrādāt identificējamas personas datus.  

4.3. Mēs veicam automatizētu personas datu apstrādi. Tas nodrošina iespēju operatīvi sniegt atbildi, kas citādā gadījumā būtu jāveic manuāli un prasītu daudz ilgāku laiku.

  4.4. Mēs varam veikt profilēšanu, lai labāk izprastu personas vajadzības un attiecīgi attīstītu personu vēlmēm un interesēm piemērotākos Pakalpojumus, varam ņemt vērā, piemēram, ar personu veikto  līdzšinējo sadarbību, tostarp darījumu ilgumu, apjomu, saturu, personas veiktos maksājumus, sniegtās vēlmes, vajadzības u.tml. Tas dod iespēju veidot pieeju katrai situācijai individuāli, tostarp novērtēt, ja ar personu ir ilglaicīga sadarbība un nepieciešams panākt kompromisu izņēmuma gadījumos, lai risinātu kādu nestandarta jautājumu. Izmantojot profilēšanu tiešās tirgvedības kontekstā, varam personai izteikt tai atbilstošus piedāvājumus, taču ņemam vērā katra datu subjekta tiesības lūgt pārtraukt šādu datu apstrādi, atsaucot sniegto piekrišanu, vai, ja tā veikta pamatojoties uz leģitīmu interesi –  izteikt iebildumu pret savu datu apstrādi šādam mērķim. 

 4.5. Profilēšana tiek veikta ievērojot normatīvo aktu prasības. Šādas datu apstrādes tiesiskais pamats var būt gan fiziskas personas sniegta piekrišana, gan, atsevišķos gadījumos, Retail leģitīmā interese, vai cits normatīvajos aktos noteikts pamats.

4.6. Lai veicinātu pakalpojumu attīstību vai veiktu cita veida novērtējumu, Retail apkopo statistiku.

5. Personas datu apstrādes tiesiskais pamats un mērķi

Retail apstrādā personas datus tikai konkrētiem un tiesiskiem mērķiem un tikai, ja tas nepieciešams mērķa izpildei. Mēs pamatā apstrādājam personas datus, pamatojoties uz četriem tiesiskiem pamatiem, tai skaitā, uz līguma izpildes, leģitīmo interešu, likumā noteiktā pienākuma un piekrišanas pamata. Atsevišķos gadījumos varam veikt apstrādi, pamatojoties arī uz cita tiesiska pamata. 

5.1. Apstrādes mērķi, kas balstīti uz līguma izpildes tiesisko pamatu.

5.1.1. Pakalpojumu sniegšana un līgumu izpildes nodrošināšana. Personas pamatdatus, piemēram, personas identifikācijas datus, klienta datus, kontaktu datus un pakalpojumu datus apstrādājam, lai nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu. Pakalpojumu sniegšanas mērķis ietver arī personas pamatdatu apstrādi klienta līgumisko attiecību pārvaldīšanai, klienta, pilnvarotās personas vai pārstāvja identificēšanai, pasūtījumu apstrādei un piegādei, saziņai ar klientu saistībā ar pakalpojuma sniegšanu un līguma izpildi, piemēram, izsūtot klientam informatīvu ziņu ar īsziņas vai e-pasta starpniecību, veicot servisa zvanu u.tml., katrā gadījumā izvērtējot piemērotāko saziņas veidu. Lai nodrošinātu labāku klientu pieredzi, atpirkuma realizāciju, pieteikto pasūtījuma piegādi un pilnīgākas mūsu pakalpojumu izmantošanas iespējas, mēs varam ar klientu sazināties (piemēram, veikt servisa zvanu).

5.1.2. Līguma slēgšana vai grozīšana. Personas pamatdatus, piemēram, personas identifikācijas datus, klienta datus, kontaktu datus, pārstāvības datus, attiecīgā gadījumā pakalpojumu datus, komunikācijas datus un sistēmu lietošanas un piekļuves datus apstrādājam pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas, grozot vai izbeidzot līgumiskās attiecības, kā arī izskatot saistītos iesniegumus, pieteikumus un atbildot uz saistītajiem jautājumiem. Mērķis attiecas arī uz jauniem pieteikumiem esošam vai jaunam darījumam, tostarp pakalpojumiem, piemēram, iekārtu pārdošana, remonts, diagnostika, atpirkums,  piemēram,  e-veikalā,  klientu centros, jebkurā pieteikuma formā.

5.1.3. Pakalpojumu kvalitātes kontrole un viedokļa noskaidrošana. Personas pamatdatus, piemēram, personas identifikācijas datus, kontaktu datus, pakalpojumu datus, komunikācijas datus, apstrādājam dažādu darbību veikšanai, lai nodrošinātu pakalpojuma kvalitāti atbilstoši spēkā esoša līguma noteikumiem, noskaidrotu viedokli par pakalpojuma kvalitāti, piemēram, veicot servisa zvanu, u.tml.

5.1.4. Pieteikto jautājumu risināšana. Personas pamatdatus, piemēram, personas identifikācijas datus, klienta datus, kontaktu datus, pakalpojumu datus, komunikācijas datus, apstrādājam datu subjekta un Retail savstarpējās saziņas ietvaros, tostarp risinot apkalpošanas incidentus, izskatot personas iesniegtos pieteikumus, iesniegumus, pretenzijas vai jebkuru jautājumu (t.sk. pa pastu, e-pastu u.c.) esošu līgumattiecību vai pieteikta darījuma ietvaros.

5.1.5. Norēķinu administrēšana. Personas pamatdatus, tai skaitā, personas identifikācijas datus, klienta datus, norēķinu datus, pakalpojumu datus apstrādājam, lai nodrošinātu norēķinus par pakalpojumiem, tai skaitā, lai  sagatavotu un piestādītu rēķinus un apstrādātu maksājumus. 

5.2. Apstrādes mērķi, kas balstīti uz leģitīmās intereses tiesisko pamatu.

5.2.1. Parādu atgūšana. Retail ir leģitīma interese aizstāvēt savas tiesības un intereses un nodrošināt saistību izpildi atgūstot parādu. Pamatojoties uz šo leģitīmo interesi, Retail veic ar parāda atgūšanu saistītas darbības, tai skaitā saņem, saglabā un apstrādā parāda atgūšanai nepieciešamos personas pamatdatus, piemēram, personas identifikācijas datus, kontaktu datus, pakalpojumu datus, norēķinu datus, kredītvēstures un parādu atgūšanas datus, kā arī var sniegt un ievietot informāciju par parādu un personu, normatīvajos aktos noteiktā kartībā reģistrētās parādvēstures datu bāzēs, kā arī saglabāt un nodot trešajām personām informāciju, kas iesniegta un nosūtīta mums, tai skaitā personas datus un ar darījumu saistīto informāciju, lai nodrošinātu darījuma izpildi, kā arī gadījumos, kad persona nav pienācīgi pildījusi darījuma nosacījumus.

5.2.2. Krāpšanas novēršana un/vai kredītrisku novērtēšana. Personas pamatdatus, piemēram,  personas identifikācijas datus, kontaktu datus un pakalpojumu datus, apstrādājam, lai analizētu darījumu shēmas un informāciju par pazīmēm, pēc kurām var identificēt potenciālu krāpšanas gadījumu, lai konstatētu vai novērstu krāpšanu, kas saistīta ar mūsu pakalpojumu lietošanu. Piemēram, pirms iekārtas atpirkšanas pakalpojuma līguma noslēgšanas, apstrādāsim atsevišķus iekārtas datus, tostarp, piemēram, iekārtas IMEI kods, lai pārbaudītu ārējās datu bāzēs, vai iekārta nav pieteikta kā zudusi vai nolaupīta tās īpašniekam.    

5.2.3. Komersanta infrastruktūras, pakalpojumu, informācijas, darbinieku, klientu un apmeklētāju drošība, prettiesisku vai citādu apdraudējumu novēršana, noziedzīgu nodarījumu atklāšanas sekmēšana objektos un tiem piegulošā teritorijā, tai skaitā tīklā un informācijas sistēmās. Apstrādājam personas pamatdatus, piemēram, personas identifikācijas datus, personas vizuālos datus, kontaktu datus, komunikācijas datus, sistēmu piekļuves un lietošanas datus, pasākumu, kas tiek veikti ar fiziskiem un loģiskiem aizsardzības līdzekļiem, veikšanai, tai skaitā, videonovērošanas veikšanai un citu tehnisko un organizatorisko pasākumu veikšanai, lai nodrošinātu aizsardzību pret fiziskās iedarbības radītu apdraudējumu un aizsardzību, kuru realizē ar loģiskās aizsardzības līdzekļiem.

5.2.4. Komersanta  organizatoriskā pārvaldība (tai skaitā, lietvedība, procesu, pakalpojumu, informācijas sistēmu, personu uzskaite, komersanta pēctecības nodrošināšana, sabiedrisko attiecību un sociālās atbildības realizācija). Apstrādājam personas pamatdatus, kā personas identifikācijas datus, kontaktu datus, komunikācijas datus, darījumu datus, uzņēmuma integrētas pārvaldības nodrošināšanas nolūkā, saskaņā ar nacionāliem un starptautiski atzītiem korporatīvās pārvaldības principiem, nodrošinot iekšējo procesu atsekojamību, kontroli, pilnveidošanu un riska vadību.

5.2.5. Procesu, pakalpojumu un informācijas sistēmu statistika un analītika, korelāciju un tendenču noteikšanai, lai tos attīstītu un pilnveidotu. Apstrādājam personas pamatdatus, piemēram, pakalpojumu datus, norēķinu datus, piekrišanu datus, kredītvēstures un parādu datus, sistēmu lietošanas datus, lai apkopotu statistiku un veiktu analīzi, piemēram, lai izvērtētu pakalpojumu pārdošanas rezultātus, nolūkā attīstīt un pilnveidot pakalpojumus, procesus un sistēmas un noteiktu uzņēmuma mērķus un attīstības virzienus.

5.2.6. Klientu servisa nodrošināšana “dzīves cikla” ietvaros, tai skaitā apmierinātības un lojalitātes uzlabošana. Personas pamatdatus, tai skaitā, pakalpojumu datus un kontaktu datus, apstrādājam sadarbības pilnveidošanai, lojalitātes veicināšanai un apmierinātības uzturēšanai, piemēram veicam aptaujas, lojalitātes zvanu, servisa zvanu vai saziņu ar personu citā apkalpošanas kanālā ar mērķi uzlabot pieredzi, noskaidrot vēlmes un vajadzības, noteikt personas apmierinātību vai informēt par pakalpojumiem. 

5.2.7. Videonovērošanas un video ierakstu, tostarp ar audio ierakstu, veikšana. Veicam videonovērošanu un video ierakstus, tostarp ar audio ierakstu, lai uzraudzītu kārtību videonovērošanai pakļautajās telpās un teritorijā, tostarp klientu centros, veiktu noziedzīgu nodarījumu un citu incidentu prevenciju, novēršanu vai atklāšanu saistībā ar personu drošību un īpašuma aizsardzību, veiktu apkalpošanas kvalitātes kontroli, tostarp izskatot ar to saistītās klientu sūdzības, kā arī lai aizsargātu Retail tiesības un intereses potenciālas izmeklēšanas vai tiesvedības gadījumā. Šī mērķa ietvaros apstrādājam personas pamatdatus, piemēram, personas vizuālo informāciju, ar videonovērošanu un video ierakstiem saistītos datus kā apmeklējuma laiks un vieta, komunikācijas datus.

5.2.8 .Personas datu apstrāde iekšējos administratīvos nolūkos LMT grupas ietvaros. Apstrādājam personas pamatdatus grupas sabiedrību iekšējos administratīvos nolūkos, piemēram, interešu konflikta novēršanai un prettiesisku darījumu novēršanai. 

5.3. Apstrādes mērķi, kas balstīti uz likumā noteikto juridisko pienākumu kā tiesisko pamatu.

Saistošo normatīvo aktu izpilde. Apstrādājam personas datus, lai izpildītu normatīvajos aktos noteiktos pienākumus tādiem mērķiem, kā, piemēram, grāmatvedības, finanšu un nodokļu pārvaldība, kompetento institūciju pieprasījumu izpilde, sankciju regulējošo normatīvo aktu izpilde, personas datu aizsardzības pārkāpumu izmeklēšana, kā arī citu normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei.

5.4. Apstrādes mērķi, kas balstīti uz piekrišanu kā tiesisko pamatu.

5.4.1. Komersanta un trešo personu (sadarbības partneru) piedāvājumu vadība. Veicam personas datu apstrādi, lai nodrošinātu klientiem un citām personām, kas sniegušas piekrišanu, tiešās tirgvedības ziņas, piemēram, informāciju par piedāvājumiem, kampaņām, jaunumiem vai citiem pasākumiem, un lai veiktu datu atlasi personalizētu piedāvājumu sagatavošanai atbilstoši sniegtās piekrišanas nolūkam, ja to paredz piekrišanas nolūks. Ja klienta piekrišana attiecas uz informācijas saņemšanu no sadarbības partnera, piemēram, lai ražotājs varētu sazināties ar klientu un noskaidrot klienta apmierinātību ar konkrētā ražotāja zīmola produktiem un remonta gadījumā varētu novērtēt iekārtas remonta kvalitāti, klienta dati, piemēram, vārds, uzvārds, kontakttālrunis un e-pasts kontekstā ar klienta sniegto piekrišanu var tikt sniegti konkrētam ražotājam. 

5.4.2. Pirms piekrišanas saņemšanas, mēs Jūs informējam par personas datu apstrādes nolūkiem un tiesībām atsaukt piekrišanu. Vairāk informācijas par tiesībām atsaukt piekrišanu var skatīt 10.1.4. punktā.

6. Kā Retail aizsargā personas datus

6.1. Fizisku personu interešu aizsardzības nolūkos, nepārtraukti attīstām savus drošības procesus un pasākumus. Šādi drošības pasākumi ietver personāla, informācijas un tehnisko resursu, IT infrastruktūras, kā arī biroja ēkas aizsardzību. Šo pasākumu ietvaros nodrošinām atbilstošu informācijas aizsardzības līmeni, lai nepieļautu neautorizētu piekļuvi personas datiem.

6.2. Mēs aizsargājam personas datus, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, ņemot vērā apstrādes radītos riskus fiziskām personām, kā arī mums pieejamos tehniskos un organizatoriskos pasākumus, tai skaitā, slēgtas telpas un piekļuves liegšana neautorizētām personām, ugunsmūru programmu lietošana, datu šifrēšana, pārraidot datus (SSL šifrēšana), ielaušanās aizsardzības un atklāšanas programmu lietošana. Mūsu darbiniekiem tiek organizētas regulāras apmācības par informācijas drošības un personas datu aizsardzības jautājumiem.

7. Kam Retail var sniegt personas datus

7.1. Personu datu apmaiņa var būt nepieciešama atsevišķos gadījumos, kad tam ir konkrēts mērķis, piemēram, Retail var rasties nepieciešamība sniegt personas datus šādām datu saņēmēju kategorijām:

7.1.1.  LMT grupas sabiedrības. Sniedzam personas datus, ja tas vajadzīgs šajā politikā noteiktajiem personas datu apstrādes mērķiem. LMT grupas sabiedrībās fizisku personu datu drošība ir prioritāte, tāpēc sniedzot personas datus rūpējamies par to, lai personas datu apstrāde notiek saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

7.1.2. Sadarbības partneri. Komersanti, ar kuriem LMT grupas uzņēmumi noslēguši sadarbības līgumus un pastāv savstarpējas saistības (piemēram, ierīču apdrošināšana). Tāpat pakalpojumu nodrošināšanai (t.sk. klātienes un attālinātas tirdzniecības pārdevēji, iekārtu uzstādītāji, iekārtu remonts, u.tml.), piegādes nodrošināšanai (t.sk. paku un līgumu piegāde u.c., tostarp kurjeri, pasta pakalpojumu sniedzēji, u.tml.), pakalpojumu kvalitātes kontrolei (t.sk. aptauju veicēji u.c.), drošībai un aizsardzībai (sadarbības partneri, kas sniedz atbalstu LMT grupas darbinieku, klientu, apmeklētāju, objektu un infrastruktūras drošībai un aizsardzībai, kā arī krāpniecisku, prettiesisku vai citādu LMT grupas interešu apdraudējuma un aizskāruma novēršanai, tai skaitā apsardze, juridiskās palīdzības sniedzēji u.c.) un pārvaldības nodrošināšanai (sadarbības partneri LMT grupas organizatorisko, finanšu vadības un grāmatvedības procesu pārvaldībai un nodrošināšanai, tai skaitā auditori, revidenti, pasākumu organizētāji u.c.), pakalpojumu sniedzēji, kas nodrošina pārbaudi zudušo vai nolaupīto galiekārtu datu bāzēs, iekārtas ražotāju datu bāzēs, pilnvarniekam izsniegtās pilnvaras ietvaros.   

7.1.3. Iestādes/uzņēmumi, kas nodarbojas ar parādu atgūšanu. Tai skaitā, parādu atgūšanas uzņēmumi, kredītinformācijas un kredītspējas vērtēšanas uzņēmumi, tiesu izpildītāji, administratori un citas personas parādu atgūšanas procesā. 

7.1.4. Uzraudzības iestādes. Piemēram, tirgus uzraudzības iestādes un tiesībsargājošās institūcijas, tostarp Retail likumisko tiesību aizsardzībai, piemēram, ceļot prasību tiesā un glābšanas dienesti atbilstoši normatīvajiem aktiem.  

7.1.5. Trešās personas. Piemēram, fiziskas vai juridiskas personas, publiskas iestādes, aģentūras vai struktūras, kas nav datu subjekti, pārziņi vai apstrādātāji. 

7.2. Papildus iepriekš minētajam, var būt gadījumi, kad nododam personas datus citai personai saistībā ar uzņēmumu pāreju, apvienošanos, iegūšanu, pakalpojuma sniegšanas nodošanu citam komersantam un tml.  

7.3. Apstrādājam arī anonimizētus datus, kas nav saistīti ar specifisku fizisku personu un nedod iespēju identificēt datu subjektu. Šādi dati var tik izmantoti citiem mērķiem un nodoti citām personām.  

7.4. Retail nodrošina personas datu konfidencialitāti, veicot drošības pasākumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām. 

7.5. Retail apstrādā personas datus Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas ietvaros, tomēr atsevišķos gadījumos Retail var tos nodot apstrādei trešajās valstīs. Šādos gadījumos personas datu nodošana var notikt, pamatojoties uz noteiktiem tiesiskiem pamatiem, tikai konkrētiem un nepieciešamiem mērķiem (piemēram, ja tas vajadzīgs pakalpojuma sniegšanai un līguma izpildes nodrošināšanai) un veicot pienācīgus pasākumus, lai nodrošinātu atbilstošu fizisku personu aizsardzības līmeni. Piemēram, trešā valsts, kurā partneris atrodas, atbilstoši ES Komisijas lēmumam nodrošina pietiekamu aizsardzības līmeni, partneris ir sniedzis atbilstošas garantijas ar saistošiem uzņēmuma noteikumiem, atbilstošām standarta datu aizsardzības klauzulām vai citiem apstiprinātiem noteikumiem, rīcības kodeksiem, sertifikācijas mehānismiem vai citos gadījumos. Datu subjekts var saņemt detalizētāku informāciju par personas datu nodošanu uz trešajām valstīm sazinoties ar mums. 

8. Cik ilgi Retail glabā datus

8.1. Personas datus glabājam tikai tik ilgi, cik nepieciešams konkrētam mērķim, lai izpildītu saistības un ievērotu tiesiskās datu apstrādes prasības. 

8.2. Piemēram, klienta personas dati tiek glabāti līgumisko attiecību laikā vai tik ilgi, kamēr tas nepieciešams pakalpojuma sniegšanai. Arī pēc līgumisko attiecību beigām personas dati tiek glabāti līdz pušu saistību pilnīgai izpildei, grāmatvedības vai citu normatīvajos aktos noteikto prasību izpildei, kā arī termiņā kamēr klients vai Retail normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var realizēt savu tiesisko interešu aizsardzību (tai skaitā iesniegt iebildumus un sūdzību vai celt prasību tiesā, kamēr nav iestājies saistību tiesību noilgums). Atsevišķu datu kopu glabāšanas laiks var būt arī īsāks. 

8.3. Ja personas dati tiek glabāti uz piekrišanas pamata, tad glabājam tos līdz piekrišanas atsaukšanai, ja vien to glabāšanai nav piemērojams cits tiesisks pamats.   

8.4. Vairāki normatīvie akti nosaka mums juridisku pienākumu glabāt personas datus noteiktu laika periodu. Piemēram, pakalpojumu rēķinu glabāšanas ilgums ir 5 gadi, kā to nosaka Grāmatvedības likums.

8.5. Lai aizsargātu Retail leģitīmas intereses civiltiesiska prasījuma gadījumā, Retail var glabāt personas datus līdz 10 gadiem pēc līguma izbeigšanas. Tiesvedības vai izmeklēšanas gadījumā Retail leģitīmu interešu aizsardzībai Retail var glabāt personas datus līdz pat tiesvedības vai izmeklēšanas beigām.

8.6. Videonovērošanas rezultātā iegūtie dati (ar vai bez audio ieraksta), kas nepieciešami, lai izpildītu konkrēto mērķi un Retal leģitīmo interešu aizsardzībai atkarībā no objekta, kurā notiek videonovērošana, tiek glabāti līdz 3 mēnešiem.

8.7. Izbeidzoties glabāšanas ilgumam (iestājoties termiņam), klienta personas dati tiek neatgriezeniski dzēsti, ja tie tiek glabāti elektroniski, vai iznīcināti, ja tie tiek glabāti papīra formātā, vai anonimizēti.

8.8. Anonimizētu datu glabāšanai tiešā veidā ierobežojumi nav piemērojami, taču arī tos glabājam tikai nepieciešamajā apjomā un ilgumā. 

9. Kā Retail lieto sīkdatnes

9.1. Līdzīgi kā citās mājaslapās, arī Retail mājaslapās var tikt izmantota sīkdatņu tehnoloģija.

9.2. Sīkdatnes ļauj pielāgot mājaslapu apmeklētāja vajadzībām un ērtībām (tostarp pamatojoties uz statistikas datiem, kas ievākti apkopotā veidā, tieši neidentificējot gala ierīces lietotāju). Tāpat sīkdatnes ļauj individuāli uzrunāt mājaslapas apmeklētāju, ja apmeklētājs tam ir sniedzis izvēles piekrišanu. Detalizētāka informācija par sīkdatnēm ir pieejama Sīkdatņu izmantošanas noteikumos, kas pieejami TSC mājaslapā https://www.tsc.lv.

9.3. Ja vien normatīvajos aktos nav paredzēts citādāk, personai jebkurā laikā ir tiesības atteikties no turpmākas savu datu apstrādes, taču tādā gadījumā, īpaši, ja minētie dati ir tehniski būtiski, pastāv iespēja, ka nevarēsim šo pakalpojumu nodrošināt tādā pašā apmērā kā iepriekš. 

10. Kādas ir datu subjekta tiesības un pienākumi

10.1. Datu subjektam ir tiesības: 

10.1.1. Iepazīties ar informāciju, kādu  Retail par viņu glabājam, ciktāl tas nav pretrunā ar normatīvajiem aktiem un nepamatoti neskar citu personu tiesības. Informāciju par sevi var iegūt jebkurā Retail nodrošinātajā kanālā, kas dod iespēju identificēt personu, tai skaitā, piemēram, atnākot uz  klientu centru. 

10.1.2. Pieprasīt piekļuvi saviem datiem, to labošanu vai nepieciešamības gadījumā papildināšanu, dzēšanu (tiesības “tikt aizmirstam”), apstrādes ierobežošanu, vai iebilst pret to apstrādi normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, kā arī tiesības uz datu pārnesamību. Informējam, ka datu labošanas, dzēšanas, ierobežošanas, pārtraukšanas vai pārnesamības gadījumā, ir iespējama daļēja vai pilnīga pakalpojumu/ procesu apturēšana neatgriezeniskā veidā. Izvēloties saņemt informāciju par sevi attālināti, piemēram, pa pastu, e-pastu, uz citu adresātu vai tml., iesniedzējs ir atbildīgs par izvēlētā saņemšanas veida drošumu un personu, kas darbojas iesniedzēja pārstāvībā, rīcību.  

10.1.3. Pieprasīt apstrādē esošo personas datu kopiju, ja tas nelabvēlīgi neietekmē citu personu tiesības un brīvības. Jāpatur prātā tas, ka par visām papildus kopijām, ko pieprasa datu subjekts,  Retail var iekasēt saprātīgu samaksu, kas balstīta uz administratīvām izmaksām. 

10.1.4. Jebkurā brīdī vieglā veidā atsaukt sevis sniegtās piekrišanas. Piekrišanu sniegšana vai atsaukums ir personas brīva izvēle un tas neuzliek obligātus papildu pienākumus. Tomēr, ja persona nolemj atsaukt kādu no sniegtajām piekrišanām, jāņem vērā, ka ar konkrēto piekrišanu saistītā datu apstrāde vairs netiks nodrošināta un var vairs nebūt pieejamas iespējas iepriekšējā apmērā. Piemēram, atsaukums aktuālo ziņu saņemšanai nozīmēs, ka vairs netiks piegādāti jaunumi vai citas aktualitātes. Būtiski atcerēties, ka šāds atsaukums neietekmē datu apstrādes, kas veikta līdz atsaukumam, likumīgumu. Lai atsauktu piekrišanu vai uzdotu saistītos jautājumus, Jūs varat sazināties ar mums jebkurā laikā, zvanot uz šajā politikā norādīto tālruni, apmeklējot LMT klientu centru vai sazinoties ar mums jebkurā citā saziņas kanālā, izmantojot zemāk norādīto kontaktinformāciju. 

10.1.5. Jebkurā brīdī un bez maksas iebilst pret savu datu apstrādi, ko veicam tiešās tirgvedības nolūkos,  ciktāl tā saistīta ar šādu tiešo tirgvedību, neatkarīgi no tā, vai tā ir sākotnējā vai turpmākā apstrāde. 

10.1.6. sazināties ar  Retail  un tirgus uzraudzības iestādēm par datu apstrādes jautājumiem. Ja nepieciešams atbalsts plašākai informācijas saņemšanai par šo Privātuma politiku, datu apstrādes aspektiem vai piemērojamiem datu aizsardzības normatīvajiem aktiem, aicinām vērsties pie Retail, lai ar rūpību varam izskatīt radušos jautājumu un sniegt atbildi. Jebkurā gadījumā  fiziskai personai vienmēr ir tiesības iesniegt sūdzību arī Datu valsts inspekcijā (datu aizsardzības uzraudzības iestāde Latvijā).

 10.2. Retail datu subjektu iesniegumus saistībā ar minētajām tiesībām izskatam bez maksas. Iesnieguma izskatīšana var tikt atteikta vai par to var tik piemērota samērīga samaksa, ja tie iesniegti acīmredzami nepamatoti vai pārmērīgi, kā arī citos normatīvajos aktos paredzētos gadījumos. Iesniegumu var iesniegt jebkurā  klientu centrā vai attālināti, nodrošinot iespēju sevi identificēt kā konkrētu personas datu subjektu un pārliecināties par iesniegtā pieprasījuma būtību un pamatojumu.

10.3. Datu subjektam ir pienākums: 

10.3.1. Saprātīgā laika periodā sniegt Retail informāciju par izmaiņām sniegtajos datos.  Retail ir svarīgi, ka  Retail rīcībā ir patiesa un aktuāla informācija. 

10.3.2. Nepieciešamības gadījumā sniegt papildu informāciju. Saziņas un sadarbības ietvaros varam lūgt sniegt papildu informāciju, lai pārliecinātos, ka saziņa vai sadarbība notiek ar noteiktu fizisku personu. Tas nepieciešams konkrētās personas un citu personu datu aizsardzībai, lai būtu skaidrs, ka tieši šī persona ir personas datu subjekts un ka saziņas un/vai sadarbības ietvaros izpaustā informācija par šo personu tiek izpausta tikai šai konkrētai personai, neaizskarot citu personu tiesības. Piemēram, kad persona vēlas noskaidrot ziņas par sevi, atsūtot Retail pieprasījumu. Šādā gadījumā Retail ir svarīgi pārliecināties, ka tieši šī persona ir šo pieprasījumu parakstījusi un iesniegusi. Attiecīgi, varam lūgt sniegt papildu identificējošu informāciju. Tomēr, ja persona nebūs sniegusi papildu informāciju un/vai  Retail būs šaubas par pieprasītāja identitāti, tad personas datu aizsardzības nolūkos (lai tie netiktu izpausti trešajām personām) varam atlikt pieprasījuma izskatīšanu līdz brīdim, kad būsim pārliecināti par to, ka tieši šī persona pieprasījusi minētās ziņas. 

10.3.3. Jau pirms sadarbības uzsākšanas iepazīties ar šo Privātuma politiku, kā arī iepazīstināt ar to ikvienu personu, kas saistīta ar šo datu subjektu un kuru intereses tādējādi var tikt skartas šīs personas datu apstrādes procesos. Šī Privātuma politika ir neatņemama Retail sniegto pakalpojumu sastāvdaļa. Retail sagaida, ka dati, kas Retail tiek sniegti, neskar citu personu intereses. Gadījumos, kad saskaņā ar attiecīgiem nosacījumiem personai ir iespēja dot piekļuvi vai kopīgi ar citu personu izmantot savus pakalpojumus, tā ir atbildīga par šo personu informēšanu par konkrēto procesu ietvaros veikto datu apstrādi un no tā izrietošajām saistībām. Gadījumos, kad dati tiešā veidā attiecas uz citu personu (datu subjektu maiņas gadījumā), personai ir pienākums bez kavēšanās Retail par to informēt. Līdz pilnai personu identifikācijai dati tiek attiecināti uz konkrēto fizisko personu kā uz datu subjektu. 

11. Kā iespējams uzzināt informāciju par izmaiņām šajā Privātuma politikā

Tā kā pastāvīgi pilnveidojam un attīstām savu darbību, pastāv iespēja, ka periodiski grozīsim un papildināsim šo Privātuma politiku. Tādēļ aicinām regulāri iepazīties ar Privātuma politikas aktuālo versiju. Tā pieejama Retail saziņas kanālos, tostarp  mūsu klientu centros un mājaslapā. Kad veiksim izmaiņas šajā politikā, par to informēsim ar paziņojumu mājaslapā. Būtisku izmaiņu gadījumā informācija var tikt sniegta papildu kanālos, piemēram, pašapkalpošanās interneta vietnē.

12. Kā ar Retail sazināties

Jebkādu jautājumu vai neskaidrību gadījumā saistībā ar šo Privātuma politiku vai personas datu apstrādi, aicinām ar Retail sazināties, izmantojot zemāk norādīto kontaktinformāciju vai, sazinoties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu. 

LMT Retail & Logistics SIA, Ropažu iela 6, Rīga, LV-1039. 

13. Kā ar Datu valsts inspekciju sazināties

Mēs nodrošinām datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi atbilstoši normatīvo aktu augstākajiem standartiem un jebkura iebilduma gadījumā Retail veiks visas lietderīgās darbības, lai rastu risinājumu. Tomēr, ja tas datu subjekta ieskatā neizdodas, datu subjektam ir tiesības vērsties Datu valsts inspekcijā, Elijas iela 17, Rīga, LV-1050. Plašāka informācija pieejama: tīmekļa vietnē: www.dvi.gov.lv.  

Ja šī privātuma politika ir tulkota citās valodās, tad pretrunu gadījumā noteicošais ir teksts latviešu valodā.