2011. gada 1. decembris

LMT Tehnoloģiju Tendences: izklaides iespējas telefonā izmanto katrs trešais viedtālruņa lietotājs Latvijā

Lai arī iedzīvotāju vidū biežāk valda uzskats, ka viedtālrunis tiek izmantot izklaidei, LMT Tehnoloģiju Tendenču rezultāti liecina par pretējo - vairāk kā puse (56%) viedtālruņu lietotāju Latvijā internetu telefonā galvenokārt izmanto praktiskām ikdienas vajadzībām – e-pasta un kalendāra pārlūkošanai. Savukārt pieejamos izklaides pakalpojumus kā sociālie tīkli, video un mūzika izmanto tikai 27% viedtālruņu lietotāju.

Atšķirībā no Ziemeļvalstu iedzīvotājiem, kam viedtālrunis lielākoties ir rīks izklaidei un brīvā laika pavadīšanai, Baltijas valstu iedzīvotāji šobrīd viedtālruņus vairāk izmanto darba un ikdienas vajadzībām (Latvijā - 56%, Igaunijā – 54%, Lietuvā – 56%, Ziemeļvalstīs - tikai 32%).

Interesanti, ka LMT Tehnoloģiju Tendenču rezultāti norāda uz Latvijas iedzīvotāju vēlmi viedtālruni izmantot praktiskām vajadzībām, ne tikai e-pasta un kalendāra pārlūkošanai, bet arī karšu izmantošanai ikdienā un ceļojumos. Kopumā 58% aptaujāto no Latvijas apliecina, ka izmanto savu tālruni navigācijai un karšu pārlūkošanai, Igaunijā šos pakalpojumus izmanto 55%, Lietuvā 51%, bet Ziemeļvalstīs 50% aptaujāto.

Izklaides pakalpojumus, piemēram, sociālos tīklus, mūziku vai video – Latvijā lieto 27%, Lietuvā - 26%, bet Igaunijā tikai – 18%. Savukārt video skatītāju skaits mobilajā telefonā Latvijā ir viens no zemākajiem - 41%, bet kaimiņzemēs tas ir aptuveni puse aptaujāto - Lietuvā attiecīgi - 51%, bet Igaunijā – 52%. Rekordisti šajā kategorijā ir Ziemeļvalstis, kur video mobilajā telefonā skatās 64% respondentu.

Apkopotā informācija liecina, ka LMT mobilā interneta lietotāji 42% gadījumu galvenokārt veic failu apmaiņu, 30% - lieto video saturu (skatās youtube.com, TV tiešraides), bet 27% gadījumu izmanto interneta pārlūkošanai. Vislielākais video skatītāju skaits mobilajās ierīcēs ir laikā no plkst. 20.00 līdz 22.00, ko noteikti veicina ar LMT starpniecību nodrošināto „Rīga Dinamo” spēļu translācijas. Jāuzsver, ka šobrīd jau vairāk kā 3000 LMT klientu izmanto arī iespēju saņemt jaunāko informāciju par „Dinamo Rīga”, izmantojot LMT un „Dinamo Rīga” piedāvāto „Mobilo Dinamo”. Apkopotā statistika liecina, ka LMT klientu vidū biežāk skatītākie TV kanāli ir LTV 7 un LNT.

LMT Tehnoloģiju Tendences ir Telia Sonera grupas tehnoloģiju tendenču pētījums, kurā piedalījās septiņas valstis ar vairāk nekā 10 tūkstošiem respondentu, tajā skaitā 1300 viedtālruņu lietotājs no Latvijas. Pētījums tika veiks 2011. gada septembrī – oktobrī, turpmāk tas tiks veikts reizi ceturksnī.

LMT ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā ar plašāko tīkla pārklājumu un LMT mobilais internets ir pieejams visā tīkla pārklājuma zonā, kas ir 99% Latvijas teritorijas. Pašlaik ātrgaitas 3G tīkla pārklājums sasniedzis 85%, bet līdz gada beigām tas būs pieejams vairāk nekā 90% Latvijas teritorijas.

Šogad LMT atzīmē savas pastāvēšanas 20. gadadienu. Kopš LMT dibināšanas kopējie kapitālieguldījumi sasnieguši gandrīz 300 miljonus latu, turklāt katru gadu LMT iegulda mobilo sakaru tīkla attīstībā ievērojami vairāk līdzekļu nekā konkurenti. Tas ļāvis izveidot vienu no modernākajiem sakaru tīkliem Eiropā, kas nodrošina augstu pakalpojumu kvalitāti. Šogad LMT palielinājis investīcijas līdz 18 miljoniem latu. Savukārt 20 gadu laikā LMT valstij nodokļos samaksājis vairāk nekā 350 miljonus latu un dividendēs, tai skaitā pastarpināti, vairāk nekā 215 miljonus latus. Kā augsts novērtējums LMT darbam, pērn saņemti arī virkne apbalvojumu. LMT jau trešo gadu ir Uzņēmumu Reputācijas topa augšgalā un atrodas Latvijas patērētāju Mīlētāko zīmolu un Latvijas iekārojamāko darba devēju topu virsotnē.

Dalīties ar saiti