LMT 2011. gadā klientu skaita un apgrozījuma pieaugums
Sadarbības stiprināšana ar esošajiem klientiem un jaunu klientu piesaiste, kā arī mērķtiecīgs darbs jaunu risinājumu izstrādē 2011. gadā Latvijas Mobilajam Telefonam (LMT) nodrošinājis stabilu izaugsmi un līdera pozīcijas Latvijas tirgū. Uz 2011. gada 31. decembri LMT klientu skaits bija sasniedzis 1,092 miljonus, pieaugot par vairāk nekā 24 tūkstošiem salīdzinot ar 2010. gadu. Koncerna apgrozījums 2011. gadā veidoja 135 miljonus latu, uzrādot 0,2% pieaugumu salīdzinājumā ar 2010. gadu.
Par spīti konkurencei, kas arī pagājušajā gadā valdīja telekomunikāciju tirgū, LMT kopējais klientu skaits pieauga par vairāk nekā 24 tūkstošiem, 2011. gada nogalē sasniedzot jau 1 092 029. Arī 2011. gadā īpašu stabilu attīstību uzrādījis tieši pēcapmaksas klientu skaits, kur pozitīva tendence vērojama gan privāto, gan juridisko personu segmentā. Jānorāda, ka uzņēmumi aizvien vairāk mobilās telekomunikācijas izmanto savu tehnoloģisko procesu uzlabošanai un efektīvākai pielietošanai, apliecinot, ka telekomunikācijas nav tikai kā izmaksu pozīcija, bet gan pievienotā vērtība ražošanas procesā. 2011. gada laikā par vairāk kā 50% palielinājies LMT sniegto M2M pakalpojumu apjoms uzņēmumiem. Savukārt pateicoties efektīvai uzņēmuma pārvaldībai un pareizi izvēlētai biznesa stratēģijai, LMT pērn izdevies sasniegt EBITDA* 37,7% apmērā, nodrošinot tīro peļņu 28,4 miljonu latu apjomā
2011. gadā apstiprinājās vispārējās tendences mobilo tehnoloģiju attīstībā, līdztekus tradicionālajiem balss pakalpojumiem strauji paplašinoties datu pārraidei. Ņemot vērā aizvien pieaugošo mobilā interneta lietotāju skaitu, LMT pērn turpināja attīstīt pakalpojumus, nodrošinot izdevīgus tarifus interneta telefonā un datorā izmantošanai gan Latvijā, gan ārvalstīs. Pagājušā gada laikā interneta datorā lietotāju skaits pieauga par 78%, bet izmantoto datu apjoms par 152%. Tāpat būtisks pieaugums vērojams arī interneta tālrunī izmantošanā – pastāvīgo klientu skaits gada laikā pieaudzis par 55%, bet izmantoto datu apjoms pieaudzis vairāk kā četras reizes. Kā absolūtu jaunumu LMT pērnā gada maijā Latvijas tirgū piedāvāja pakalpojumu Internets Ceļojumā, kas iedzīvotājiem nodrošināja izdevīgākus tarifus Interneta izmantošanai ārvalstīs. Pusgada laikā LMT klientu izmantoto datu apjoms ārvalstīs trīskāršojās. Jānorāda, ka mobilā interneta attīstību sekmējusi arī viedtālruņu straujā izplatība Latvijā. Uz 2011. gada 31.decembri LMT tīklā kopumā darbojās vairāk kā 138 tūkstoši viedtālruņu, tostarp 28 tūkstoši iPhone.
Ņemot vērā telekomunikāciju nozarē esošās tendences Latvijā un pasaulē, LMT kā mobilo tehnoloģiju līderis 2011. gada maijā pirmais uzsāka jaunākās mobilo sakaru tehnoloģijas 4G (LTE) piedāvājumu komercrežīmā. 4G tīkls tiek attīstīts paralēli 3G tīklam un šobrīd tas pieejams Jūrmalas un Rīgas iedzīvotājiem. Pērn kopumā infrastruktūras attīstībai uzņēmums investējis 18 miljonus latu, uzstādītas vairāk nekā 280 jaunas 3G un 3.5G bāzes stacijas, nodrošinot trešās paaudzes un HSPA tīkla pieejamību 90% Latvijas teritorijas, kas ļauj LMT būt soli priekšā pārējiem tirgus dalībniekiem.
* EBITDA - pamatdarbības peļņa jeb peļņa pirms nodokļiem, amortizācijas atskaitījumiem un procentu maksājumiem
LMT ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā ar plašāko tīkla pārklājumu un LMT mobilais internets ir pieejams visā tīkla pārklājuma zonā, kas ir 99% Latvijas teritorijas. Pašlaik ātrgaitas 3G tīkla pārklājums sasniedzis 90% Latvijas teritorijas.
Kopš LMT dibināšanas kopējie kapitālieguldījumi sasnieguši gandrīz 300 miljonus latu, turklāt katru gadu LMT iegulda mobilo sakaru tīkla attīstībā ievērojami vairāk līdzekļu nekā konkurenti. Tas ļāvis izveidot vienu no modernākajiem sakaru tīkliem Eiropā, kas nodrošina augstu pakalpojumu kvalitāti. 2011. gadā LMT investīcijas infrastruktūrā veidoja 18 miljonus latu. Savukārt 20 gadu laikā LMT valstij nodokļos samaksājis vairāk nekā 350 miljonus latu un dividendēs, tai skaitā pastarpināti, vairāk nekā 215 miljonus latus. Kā augsts novērtējums LMT darbam, pērn saņemti arī virkne apbalvojumu. LMT jau trešo gadu ir Uzņēmumu Reputācijas topa augšgalā un atrodas Latvijas patērētāju Mīlētāko zīmolu un Latvijas iekārojamāko darba devēju topu virsotnē.
Dalīties ar saiti