2011. gada 23. novembris

Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs labprāt norēķiniem izmantotu mobilo tālruni

Baltijas valstu iedzīvotāji mobilo telefonu ar interneta pieslēgumu vairāk izmanto darba un ikdienas vajadzībām, bet Ziemeļvalstu iedzīvotājiem tas vairāk ir rīks izklaidei un brīvā laika pavadīšanai, noskaidrots pirmajā LMT Tehnoloģiju Tendenču pētījumā. Pētījums arī atklāj, ka Latvijā 34% aptaujāto par ikdienas pirkumiem labprāt norēķinātos ar mobilā telefona starpniecību, bet par visaptverošu un neierobežotu bezvadu nākotni sapņo jau katrs ceturtais viedtālruņa lietotājs.

Noslēdzies pirmais Telia Sonera grupas tehnoloģiju tendenču pētījums, kurā piedalījās septiņas valstis un vairāk nekā 10 tūkstoši respondentu, tajā skaitā 1300 viedtālruņu lietotāji no Latvijas. Pētījuma, kurš turpmāk tiks veikts reizi ceturksnī, īstenošanu mūsu valstī veiks Latvijas Mobilais Telefons (LMT). Pētījumā piedalās arī Lietuva, Igaunija un Ziemeļvalstis – Zviedrija, Norvēģija, Somija un Dānija.

Dzīve mūsdienās ir kļuvusi ļoti dinamiska, vajadzība sasniegt un būt sasniedzamam neierobežotā laikā un telpā ir mūsu ikdienas nepieciešamība. LMT Tehnoloģiju Tendenču aptaujā noskaidrots, ka telefonu tā pamata funkcijām – zvanīšanai un SMS sūtīšanai – Latvijā izmanto tikai 17% respondentu, Igaunijā - 27%, bet Lietuvā -18%, savukārt Ziemeļvalstīs – 19% aptaujāto. Par populārākām viedtālruņu lietotāji uzskata visa veida papildus saturu un praktiski neierobežotās izklaides iespējas, ko garantē internets telefonā.

Mobilais telefons šodien lielā mērā jau aizvietojis datoru un nodrošina ne vien balss saziņu, bet ļauj tiešsaistē kļūt par aculiecinieku svarīgiem mūsu dzīves notikumiem, tostarp skatīt TV tiešraides un video, izmantot dažādas aplikācijas un interneta pakalpojumus, saņemt un nosūtīt e-pasta ziņojumus un lietot kalendāru arī atrodoties ārpus biroja. Apkopotā informācija liecina, ka LMT interneta telefonā lietotāju skaits gada laikā ir audzis par 115%, bet patērēto datu apjoms, salīdzinot ar 2010. gada oktobra rādītājiem, ir pieaudzis par 169%. Vislielākais patērētais datu apjoms ir tieši iPhone lietotāju vidū, kur tas, salīdzinājumā ar vidējo datu patēriņu LMT tīklā, ir deviņas reizes lielāks. Savukārt Android tālruņu īpašnieki patērē vidēji 7 reizes, bet Symbian – trīs reizes vairāk datu.

Jau tagad telefons ir izkonkurējis ierasto papīra kalendāru, modinātāju un kalkulatoru un varam prognozēt, ka nākamais, ko tuvākajā nākotnē varētu aizstāt mobilais tālrunis, ir mūsu naudas maks. Ieskicējot nākotnes iespējas, 34% pētījuma LMT Tehnoloģiju Tendences aptaujāto Latvijā atzīst, ka ar mobilā telefona starpniecību vislabprātāk izvēlētos apmaksāt pirkuma rēķinu, 31% respondentu būtu gatavi iesniegt nodokļu deklarāciju un izmantot citus valsts e-pakalpojumus, tostarp nobalsot vispārējās vēlēšanās, bet 27% aptaujāto labprāt izmantotu telefonu bankas pakalpojumiem. Salīdzinot ar Ziemeļvalstīm, tur ar lielāko popularitāti nākotnes funkciju lietošanā vadībā izvirzījušies bankas pakalpojumu izmantošana – 34%, bet salīdzinoši mazāk aptaujāto (27%) izvēlētos veikt norēķinus par pirkumu ar mobilā telefona starpniecību.

LMT ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā ar plašāko tīkla pārklājumu un LMT mobilais internets ir pieejams visā tīkla pārklājuma zonā, kas ir 99% Latvijas teritorijas. Pašlaik ātrgaitas 3G tīkla pārklājums sasniedzis 85%, bet līdz gada beigām tas būs pieejams vairāk nekā 90% Latvijas teritorijas.

Šogad LMT atzīmē savas pastāvēšanas 20. gadadienu. Kopš LMT dibināšanas kopējie kapitālieguldījumi sasnieguši gandrīz 300 miljonus latu, turklāt katru gadu LMT iegulda mobilo sakaru tīkla attīstībā ievērojami vairāk līdzekļu nekā konkurenti. Tas ļāvis izveidot vienu no modernākajiem sakaru tīkliem Eiropā, kas nodrošina augstu pakalpojumu kvalitāti. Šogad LMT palielinājis investīcijas līdz 18 miljoniem latu. Savukārt 20 gadu laikā LMT valstij nodokļos samaksājis vairāk nekā 350 miljonus latu un dividendēs, tai skaitā pastarpināti, vairāk nekā 215 miljonus latus. Kā augsts novērtējums LMT darbam, pērn saņemti arī virkne apbalvojumu. LMT jau trešo gadu ir Uzņēmumu Reputācijas topa augšgalā un atrodas Latvijas patērētāju Mīlētāko zīmolu un Latvijas iekārojamāko darba devēju topu virsotnē.

Dalīties ar saiti